Nasza kancelaria pomoże Państwu przygotować niezbędne dokumenty związane ze zbyciem lokalu stanowiącego odrębną własność. Specjalizujemy się w przeprowadzaniu czynności notarialnych, włącznie ze składaniem wniosków wieczystoksięgowych oraz odpisów aktów.
Pod pojęciem odrębna własność rozumie się prawo do nieruchomości, które z zasady nie podlega żadnej dyskusji. Jeżeli stajemy się właścicielami lokalu, wraz z nim otrzymujemy również prawa z nim związane. Są to m.in. prawo do gruntu pod budynkiem, a także wszelkie elementy budynku i sprzętów, które nie służą do wyłącznego użytku właścicieli mieszkania. Każdy lokal, który stanowi odrębną własność, posiada księgę wieczystą. Jest ona prowadzona przez wydział ksiąg wieczystych sądu rejonowego.
Do sprzedaży lokalu stanowiącego odrębną własność należy przedłożyć u notariusza następujące dokumenty:
- nabycie nastąpiło w drodze spadku lub zasiedzenia,
- nabycie nastąpiło w drodze darowizny, polecenia darczyńcy, nieodpłatnego zniesienia współwłasności i zachowku po dniu 01 stycznia 2007 roku,zaświadczenie o rewitalizacji,
Zbycie prawa do lokalu może odbyć się w drodze sprzedaży lub w formie darowizny. W przypadku darowizny należy przygotować numer księgi wieczystej oraz zaświadczenie o zapłaconym podatku. Jeśli zobowiązanie uległo przedawnieniu albo lokal został przekazany wskutek dziedziczenia, wtedy również należy przygotować stosowne dokumenty. To przede wszystkim odpis z księgi wieczystej, potwierdzenie własności oraz zaświadczenie o braku zadłużenia. W razie wątpliwości dotyczących niezbędnych dokumentów, zawsze można skontaktować się z naszą firmą.